Barokken og det makabre – bilet- og tekstanalyse
© Caravaggio: David med Goliaths hode, 1610 (Wikimedia Commons)
Barokken og det makabre
Framstillinga i barokken av det makabre kan samanliknast med interessa for vald i vår tid slik det mellom anna kjem fram i PC-spel og film. 1600-talet var eit av dei blodigaste hundreåra i europeisk historie med krigar, inkvisisjonen, offentlege avrettingar og hekseforfølgingar. Det makabre rører sterkt ved kjenslene våre, og det er umogleg å stille seg likegyldig til det.
Spørsmål
- Kva myte er biletet henta frå? Kvifor trur du kunstnaren valde å framstille han med dette motivet?
- Samanlikn måleriet med «Aftensalme» av Dorothe Engelbretsdotter (s. 48 i Signatur 3 tekstsamling). Sjå på desse momenta:
- Kamp, straff og ein allmektig Gud
- Verkemiddel: Overdriving, kontrast og groteske element
- Finn bilete eller forteljingar frå i dag som inneheld liknande element. Kva er likskapen, og kva er forskjellane?
Skriveoppgåve
Drøft denne påstanden: Mykje av kunsten i barokken var politisk og religiøs propaganda, mens i dag er det makabre meir eit kommersielt verkemiddel.
Andre makabre bilete frå barokken:
Caravaggio: Judith halshogger Holofernes (Signatur 3 s. 220)